Online bijles

Tegenwoordig worden klassen steeds groter en zeker met online lesgeven zien wij dat de kwaliteit achteruit gaat. De vraag naar online bijles neemt dan ook enorm toe. De overgang van het basis naar het middelbaar onderwijs is daarnaast voor veel leerlingen een enorme overgang. De manier van leren is anders en docenten gaan anders met de stof om. Het vroegtijdig inschakelen van online bijles is dan ook een verstandige keuze. Als extra steuntje in de rug kan het net dat beetje extra zijn om wel een voldoende te scoren op je toets. Ook wanneer je een achterstand hebt, is online bijles een goed idee. Tijdens de bijlessen kun je kiezen voor de onderwerpen die jij lastig vindt, bij de eenvoudigere lessen kun je snel door scrollen. Zo ben je geen onnodige tijd kwijt aan zaken die je wel al begrijpt. Ideaal.

Over online bijles

Het voordeel van online bijles op gewoon bijles is groot. Zo kun je deze gewoon vanuit je eigen vertrouwde omgeving volgen, zonder dat je ergens op een bepaald tijdstip hoeft te zijn. Scheelt weer reistijd. Daarnaast kun je het ook nog eens doen op het moment wanneer het jou uitkomt. Ben jij een ochtendmens? Dan doe je het lekker ’s ochtends. Avondmens? Juist, dan kies je voor de avond.

Ook kun je online bijles zo vaak terugkijken als je wilt, net zo vaak totdat jij het écht snapt. Ook is het mogelijk om online vragen te stellen, dit kun je anoniem doen bij de docent of bij medeleerlingen. In een volle klas is hier niet altijd tijd en ruimte voor, online krijg je hier alle ruimte voor. Kortom, vanuit jouw comfort zone kun je de stof je helemaal eigen maken.

Moeilijke onderwerpen bij online bijles

Per leerling verschilt het wat de moeilijke vakken zijn bij online bijles. Wij zien vooral de vakken terugkomen waar leerlingen op de basisschool minder ervaring mee hadden. Rekenen is niet hetzelfde als wiskunde en voor het eerst écht een andere taal leren kan superspannend zijn. In de bovenbouw zien wij vooral de vakken terugkomen waar flink de diepte in wordt gegaan zoals scheidkunde, natuurkunde en biologie.

Maar toch, het blijft persoonlijk wat als écht moeilijk wordt ervaren. En dit geeft helemaal niks, maar het is wel zaak om hier eerlijk over te zijn. Hier hoef je niet vooraan in de klas te zitten en álle vragen te stellen. Via online bijles kun je in alle rust en anonimiteit je ontwikkelen in de vakken die iets moeilijker zijn voor jou.