Over JoJoschool

Wat doen wij?

JoJoschool is dé online school waar vmbo-, havo- en vwo-leerlingen zich kunnen voorbereiden op de school- en eindexamens. Onze docenten zorgen er aan de hand van korte uitlegvideo’s en oefenopgaven voor dat leerlingen optimaal worden voorbereid op hun aankomende toetsen. Wanneer leerlingen nog steeds moeite hebben met een onderwerp, bestaat er ook altijd nog de mogelijkheid om vragen te stellen in onze livechat. Daarnaast houden wij ons ook druk bezig met het ontwikkelen van nieuwe, unieke cursussen. Dit zijn dan bijvoorbeeld cursussen over burgerschap, zelfvertrouwen of studiekeuze. Al met al streeft JoJoschool ernaar om leerlingen de mogelijkheid te geven zichzelf zo goed mogelijk te kunnen ontwikkelen.

Waarom JoJoschool?

Momenteel is er online al veel lesmateriaal te vinden. Denk hierbij aan filmpjes op YouTube, oefenopdrachten en websites met aanvullende uitleg. Overzicht en kwaliteit zijn echter twee elementen die vaak lijken te ontbreken. JoJoschool vult deze leemten aan. Ons platform biedt een overzichtelijke leeromgeving waar kwaliteit en structuur voorop staan.

Leerlingen zouden zich nog kunnen wenden tot examentrainingen, maar ook hier zitten vaak nadelen aan verbonden. Zo zijn de trainingen erg duur, worden ze enkel op specifieke tijden op locatie gegeven en focussen ze zich alleen op de eindexamens.

JoJoschool biedt een oplossing voor deze problemen De trainingen van JoJoschool zijn 5 tot 15 keer goedkoper dan fysieke trainingen en kunnen overal gevolgd worden. Waar en wanneer je maar wilt; zelfs vanuit Nieuw-Zeeland. Bovendien bieden wij een breed assortiment aan lessen dat betrekking heeft op zowel school- als eindexamens.  Je kunt dus voor elke toets bij JoJoschool terecht!

Wie zijn wij?

Wij zijn Joost, Mathijs en Jonne. Drie vrienden die vinden dat iedere leerling goed onderwijs verdient. Nog niet zo lang geleden zaten wij zelf op het voortgezet onderwijs en dat ging niet vlekkeloos. Concentratieproblemen, afwezigheid en vermoeidheid waren voor ons dagelijkse kost. Als je absent bent, mis je uitleg van de stof en moet je zelf maar uitzoeken hoe je dat inhaalt. Er zijn wel oplossingen, in de vorm van bijlessen of examentraining. Hier hebben wij zelf gebruik van gemaakt. Uit eigen ervaring kunnen wij zeggen dat deze trainingen wel werken, maar ook nadelen hebben. Tijdens een examentraining wordt alle stof in drie hele intensieve dagen gepropt en is het niet mogelijk om de uitleg nog eens te krijgen. Ook moet je reizen om bij deze trainingen te komen en worden ze alleen op specifieke momenten gegeven. En last but not least: deze twee- of driedaagse trainingen zijn prijzig. Voor één vak betaal je al snel 300 tot 450 euro. Sommigen kunnen dat betalen, maar wij weten dat veel leerlingen dat niet kunnen. Een probleem, dat een oplossing verdient. Mede daarom zijn wij JoJoschool begonnen!