Bijles scheikunde

Online bijles scheikunde

Scheikunde is letterlijk een vak apart. Er komen zaken aan bod die in het dagelijks leven niet vaak voorkomen, maar waarvan het wel belangrijk is dat je ze écht begrijpt om te slagen voor scheikunde. Klassikaal is er vaak niet de ruimte om onduidelijkheden uitgebreid te behandelen. Het niet durven aangeven van vragen zien wij bij scheikunde ook vaak terug. De complexe materie is juist iets wat vaak herhaald moet worden en waar vragen vrij moet zijn. Online les volgen in scheikunde is de perfecte oplossing. Terugkijken zo vaak als nodig, op het tempo wat bij jou past. En vragen? Dat staat bij online les in scheikunde helemaal vrij!

Hoe werkt bijles bij JoJoschool?

Uitlegvideo’s

begrijpen

Je leert beter door te zien en horen! Wist je dat je 80% van wat je leest snel weer vergeet? De uitlegvideo’s van JoJoschool zijn erop gericht om de stof te onthouden. Alle onderwerpen die je voor de middelbare school moet kennen, worden behandeld.

Oefenopgaven

beheersen

Om een onderwerp echt te begrijpen, moet je er actief over denken. Om dit te stimuleren staan er onder de video’s zo veel mogelijk oefenopgaven met uitleg. Door de vragen te maken ga je de stof pas echt begrijpen en ben je elke toets de baas!

bespreken

Kom je er tijdens het leren niet uit? Geen zorgen. Onze coaches zitten voor je klaar om inhoudelijke vragen die je over de stof hebt te beantwoorden. Eenvoudig word je gekoppeld en kun je alle vragen die je hebt stellen. Zo kom je er altijd snel uit!

Over scheikunde

Bij scheikunde op de middelbare school komen termen voorbij die je echt moet snappen. Of het nu gaat om moleculaire stoffen, zouten of de koolstofchemie, de kunst zit hem in het goed scheiden van de diverse onderwerpen. Docenten stappen hier snel overheen aangezien het voor hen gesneden koek is, ze gebruiken bij scheikunde al het jargon door elkaar.

Om overzicht te creëren en de stof je echt eigen te maken, raden wij aan de diverse onderwerpen te scheiden. Dit hebben we in de online lessen scheikunde dan ook overzichtelijk gedaan. Per onderwerp zijn er verschillende lessen zodat je het totale pakket per onderwerp online overzichtelijk weergegeven hebt. De makkelijke onderwerpen kijk je éénmaal, de lastigere vaker. En nog niet duidelijk? Dan stel je er gewoon een vraag over. Aan het einde zul je merken; Zelfs de analysekant begrijp je!

Moeilijke onderwerpen bij scheikunde

Ondanks dat je de lessen hebt doorgenomen en denkt te begrijpen blijven er lastige onderwerpen over. Onze ervaren docenten hebben deze voor scheikunde er al voor jou uitgefilterd. Met het oog op het slagen voor tentamens komen deze uitgebreid aan bod in de online trainingen. Deze worden extra behandeld door middel van online lessen, stappenplannen en oefenopgaven. En ook hier; Vragen staat vrij!

Door de inhoud van scheikunde te clusteren en inzichtelijk te maken, zoals door middel van stappenplannen, is het te begrijpen. Doordat docenten de training hebben gemaakt, heb je echt de kern van de stof te pakken. Zij weten als geen ander wat de onderwerpen én de struikelblokken zijn bij scheikunde. Zij delen online graag de ervaring en helpen jou met het maken van een concreet stappenplan richting jouw toets of examen.

Ervaringen van bovenbouw leerlingen

Wat leerlingen van JoJoschool vinden

“Alles was duidelijk en snel”

Goede docent. Inhoud van het vak was ook goed, ik had het idee dat dit goed klopte met de syllabus. Fijn ook dat je de docent groter en kleiner kan maken en fijn dat er oefenopgaven zijn.

Joris

“Ik vond het erg fijn werken”

Ik vond werken met JoJoschool erg fijn. De vakken staan overzichtelijk op de site en de vakken zijn opgedeeld in onderwerpen. Per onderwerp zijn er filmpjes en opgaven waardoor het heel fijn werkt en je gemakkelijk kunt kiezen wat je wel en niet volgt. Echt een aanrader dus!

Britt

“Het heeft mij super geholpen met mijn examens!”

JoJoschool heeft mij super geholpen met mijn examens! Ik had super veel stress en wist niet zo goed hoe ik moest leren. JoJoschool heeft me vertrouwen gegeven in het examen! Korte maar krachtige filmpjes.

Yousef