Een eigen digitale leeromgeving op school

Creëer eenvoudig digitaal lesmateriaal op school en combineer dit met de actuele uitlegvideo’s en oefenopgaven van JoJoschool. Zo ontwikkelen we samen effectief een digitale leeromgeving voor uw school.

De vertrouwde partner van 25+ innovatieve scholen

David le Clercq

Afdelingsleider havo vwo onderbouw, Helen Parkhust

“Wij zijn ervan overtuigd dat deze unieke samenwerking met JoJoschool een revolutie teweegbrengt in digitaal leren, waarbij we leren op maat aanbieden en kansen creëren voor een efficiëntere inrichting van ons onderwijs. Een absolute aanrader voor elke school die het beste uit haar leerlingen en docenten naar boven wil halen!”

Lees het volledige verhaal

In zes stappen JoJoschool bij u op school

Stap 1

Kennismaking

Wat willen we gezamenlijk bereiken? In de eerste stap van dit proces beantwoorden we deze vraag. Tijdens de kennismaking brengen we het wie, wat, wanneer, hoe en waarom in kaart. Op basis van dit gesprek stellen we verwachtingen op waarmee we aan de slag gaan.

Bekijk de onderstaande infographic over de implementatie van JoJoschool op uw school.

Stap 2

Inzet van taakuren

Docenten zijn essentieel bij het ontwikkelen van uw eigen leerplatform. Zij die enthousiast zijn over het ontwikkelen van digitaal materiaal hebben hier tijd voor nodig. Gemiddeld zou een docent hier naar schatting 60 uur per jaar, 1,5 uur per week, voor nodig hebben.

Het is ook nuttig om een projectleider binnen de school aan te stellen, die hier ongeveer 100 uur per jaar voor nodig heeft.

Stap 3

Inzicht in taken en beschikbaarheid

Zodra bekend is welke docenten enthousiast zijn om digitaal materiaal voor hun leerlingen te ontwikkelen, wordt er een ontwikkelingsplan opgesteld. Er volgt een analyse van het huidige lesmateriaal op JoJoschool, zodat docenten inzicht krijgen in welk lesmateriaal nog moet worden gemaakt. Vervolgens wordt er een planning opgesteld met docenten om dit materiaal te ontwikkelen.

Stap 4

Studio opzetten, instructie en opnemen

Zodra er een plan is voor het ontwikkelen van digitaal lesmateriaal, wordt er een studio op school opgezet. Instructies over het gebruik van de studio worden gegeven, zodat elke docent er zelfstandig mee aan de slag kan.

Na instructie kunnen docenten de studio in gebruik nemen voor opnames.

Stap 5

Lesmateriaal in actie

Het digitale materiaal, ontwikkeld door de docenten van uw school, wordt door JoJoschool verwerkt en op de juiste plek (vak, niveau, klas, etc.) binnen het platform geplaatst. We geven een melding wanneer het materiaal gereed is. Na controle door de docent, is het lesmateriaal beschikbaar voor de leerlingen.

Stap 6

Evaluatie en voortgang

Na enkele maanden volgt een eerste evaluatie, waarbij we kijken naar mogelijke
verbeteringen en aanpassingen. We evalueren ook het platformgebruik en peilen de
tevredenheid onder docenten en leerlingen.

We nemen deze verbeterpunten mee in de doorontwikkeling van het platform, zodat
JoJoschool optimaal aansluit op uw wensen en behoeften. Samen zorgen we ervoor dat het leerplatform maximaal benut wordt door alle leerlingen op school.

Bekijk infographic

Combineer JoJoschool en uitleg op school snel en gemakkelijk

Het materiaal van JoJoschool neemt u als basis voor het ontwikkelen van een digitale omgeving die bij uw school past. Analyseer met de secties op school waar verdieping of uitbreiding nodig is ontwikkel in een korte tijd een passende online leeromgeving voor alle leerlingen op school.

Uitlegvideo’s van studio kwaliteit door bevoegde docenten

Gemakkelijk eigen verdieping en uitbreiding toevoegen

Eenvoudig een passende leeromgeving voor uw school

Een studio op school waar docenten zelf mee kunnen werken

Een opnamestudio op school biedt docenten de mogelijkheid om snel en eenvoudig eigen lesmateriaal op te nemen. Binnen enkele schooldagen is het lesmateriaal verwerkt en klaar voor gebruik. Zo is het digitale lesmateriaal altijd up-to-date en sluit het aan op de uitleg op school.

Compacte, plug & play opnamestudio

Docenten kunnen zelf (alleen) opnemen

Materiaal staat binnen enkele schooldagen online

Uw digitale lesmateriaal altijd up-to-date

Elk onderwerp in de syllabus uitgelegd door bevoegde docenten

Bevoegde docenten leggen in 2.000 video’s voor 17 verschillende vakken onderwerpen uit. Vrijwel elk onderwerp uit de syllabus wordt apart behandeld zodat leerlingen direct de uitleg vinden die ze nodig hebben. Zo vormen de uitlegvideo’s van JoJoschool een goede basis voor uw eigen leeromgeving.

Uitleg voor 17 verschillende vakken

Elk onderwerp uitgelegd door bevoegde docenten

Aparte behandeling onderwerpen in de syllabus

Meer over lesmateriaal van JoJoschool

Pas de leeromgeving aan op de huisstijl van de school

Het is mogelijk om de leeromgeving visueel af te stemmen op de huisstijl van uw school, zodat deze naadloos aansluit bij op identiteit en uitstraling ervan. Zo voelen leerlingen zich sneller vertrouwd met de omgeving en zorgt het er nog meer voor dat het voelt als de eigen leeromgeving van de school.

Stem de leeromgeving af op eigen huisstijl

Voeg het logo en kleuren van school toe

Bepaal zelf wie uw materiaal
kan bekijken

U heeft de mogelijkheid om het eigen lesmateriaal alleen beschikbaar te stellen voor leerlingen van uw eigen school, van scholen binnen uw eigen scholengroep of zelfs van leerlingen van andere scholen. Zo bepaalt u of uw docenten zelf wie het materiaal wel of niet kan gebruiken.

Zelf controle over zichtbaarheid lesmateriaal

Gemakkelijk materiaal delen of juist afschermen

Benieuwd naar de mogelijkheden?

Bent u benieuwd naar de mogelijkheden die JoJoschool op uw school kan bieden? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. We geven u een demo van de leeromgeving en informeren u graag verder over de mogelijkheden die een maatwerk platform kan bieden.

Prijs op aanvraag