Examentraining Geschiedenis

Online examentraining geschiedenis

Alles weten over de geschiedenis is iets anders dan examen doen in geschiedenis. Je wordt gevraagd om fenomenen te duiden en pamfletten te onderbouwen. Dit kan erg lastig zijn. Bij een examen wordt kortgezegd van je verlangd de stof niet alleen te kennen maar ook toe te passen. Door het volgen van een online examentraining geschiedenis krijg je dit foefje door. Dit komt doordat de ervaren docenten al jaren meegaan. Zij hebben vele leerlingen deze laatste horde naar het slagen doorgeholpen. Zij hebben alle onderwerpen overzichtelijk geclusterd in verschillende lessen. Ook behandelen ze oude examens, hierdoor zie jij de wijze van beantwoorden.

Onze docent geschiedenis

Dieuwertje geeft les, alsof ze je vriendin is. Natuurlijk is ze erg professioneel, maar doordat ze jong is, vind ze het makkelijk om te kunnen verplaatsen in leerlingen en andersom. Ook zorgt dit ervoor dat alle leerlingen haar vragen durven te stellen. Op die manier bouwt Dieuwertje een vertrouwensband en daardoor werken haar lessen zo goed.

Dieuwertje

Diewertje stelt zichzelf voor:

Over geschiedenis

Het is maar net wat er op het ‘menu’ staat waar het gaat om het examen geschiedenis. Enkele onderwerpen zien we jaarlijks terugkomen, zoals het behandelen van de Republiek der Nederlanden. Daarnaast zullen de lessen aangepast worden op de andere thema’s die zijn geselecteerd. Mocht jij nog vragen hebben, de docenten beperken zich niet waar het aankomt op kennis.

Van de gouden eeuw tot 9/11, ze zijn overal van op de hoogte. Daarnaast kunnen ze jou ook bijpraten over de wijze van beantwoorden. Want dit is bij geschiedenis cruciaal. Ervaring hierover uitwisselen met andere leerlingen is eenvoudig via het online portal. Kortom, dit is jouw tickets tot succes.

Moeilijke onderwerpen bij geschiedenis

Waar wiskunde echt exacte wetenschap is, is dat bij geschiedenis niet het geval. Het gaat soms niet eens echt over het onderwerp maar juist om de weg ernaartoe. Dit klinkt eenvoudiger, maar dat is zeker niet het geval. In de online examentraining geschiedenis wordt jou dan ook uitgelegd hoe je hiermee om moet gaan. Je argumentatie richting het onderwerp, of dit nu een oorlog of een pandemie is, moet hetzelfde zijn. Met het noemen van louter een jaartal of naam kom je er vaak niet.

Onze ervaren docenten nemen je in de online examentraining bij de hand en maken voor jou dit overzichtelijk. Dus de focus ligt niet alleen op de inhoud maar ook zeker op de vorm. Jij kan dus een hoog cijfer halen en geschiedenis schrijven wanneer je start met het volgen van een examentraining geschiedenis.